בכיר השב"כ לשעבר: "מתחילת השנה סוכלו כ-150 פיגועים"

אייל ראובן No Comments on בכיר השב"כ לשעבר: "מתחילת השנה סוכלו כ-150 פיגועים"

אילן לוטן, בכיר בשב"כ לבצלאל קאהן ב"מהדורת הבוקר": "מבחן הכוונה של מחבלי הטרור היה לבצע יותר פיגועים מעל 150 פיגועים נמנעו על ידי שב"כ וכוחות הבטחון. מודיעין הוא לא הרמטי מול פיגוע של מפגע בודד או פיגועי השראה"

צילום: דובר צהל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אילן לוטן, לשעבר בכיר בשב"כ שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר (ראשון) והתייחס ל'גל הטרור': "אנחנו בתקופה ביטחונית לא פשוטה כבר 120 שנה. אני יכול להבין את זה שזה עולה לכותרות כשפיגוע מצליח, אבל מידי לילה מסכלים פיגועים. רק מאז תחילת השנה, בארבעת החודשים האחרונים סוכלו כ-150 פיגועים".

לדבריו "לאחר כל פיגוע כלל מערכת הביטחון מבצעת תחקיר כיצד אפשר למנוע את אותו פיגוע הבא, אם זה בדברים הטקטיים, המודיעיניים וברמה הרחבה יותר".

לוטן הסביר: "צריך להבין שמודיעין הוא לא הרמטי, בפרט כשמדובר על פיגועי בודדים או פיגועי השראה. זאת המציאות שלנו לצערי. לא ניתן להגיע למוח של כל אדם".

לוטן התייחס לסערה סביב מגורי ראש הממשלה בביתו הפרטי ולסידורי האבטחה במקום שעלו מיליוני שקלים למשלם המיסים: "ראש ממשלה הוא אחד האישים הכי מאובטחים בעולם המערבי. רמת האבטחה שלו כוללת גם הנחת יסוד שלא יהיה מודיעין, כפי שראינו כבר בעבר (ברצח רבין). מי שקובע את רמת האבטחה זה השב"כ. אני מכיר מקרים שאישים מאובטחים התנגדו לרמת האבטחה שנקבעה להם ולצערנו אחד כזה הסתיים ברצח – השר רחבעם זאבי. מי שקובע את רמת האבטחה זה שב"כ".



0 תגובות